Powered By Blogger

Search This Blog

Followers

Thursday, March 25, 2010

KeNapa saYa perLu boIkot YahuDi??

Salam, bertemu kembali..topik yang ingin dibincangkan ini adalah topik yang dianggap sebagai topik yang sentiasa dibahaskan, tetapi tiada kesudahan sampai ke hari ini...mungkin ramai terkeliru tentang agama dan bangsa macam manakah yahudi itu? kenapa perlu diboikot barangan diaorang? apa sebabnya? ....
Hurm..kadang2 kita dengar kawan suh boikot barang2 yahudi, kita boikot...tapi, tak lama pun nak boikot tuh,kan?? sensitiviti kita mengenai nasib umat Islam yang dianayai oleh bangsa tersebut hanya seketika, hanya bermusim sahaja sebab kita tak tahu apa2, tak usaha nak baca buku, tak usaha nak cari maklumat sal kesombongan kaum yang dilaknat Allah s.w.t itu...ada internet kat umah pun, sibuk facebook tak pun YM, tak berniat nak cari jawapan pada persoalan-persoalan tersebut...itulah sebabnya...




Di sini, sedikit sebanyak saya menjelaskan apakah sebab-sebab atau faktor-faktor kita WAJIB boikot barangan Yahudi...


Sebelum itu. diperjelaskan serba sedikit apakah itu agama Yahudi :


Agama Yahudi
Agama Yahudi adalah salah satu agama yang turun dari langit, namun agama ini ternyata berbeza daripada Nasrani dan Islam sekiranya dikaji dari aspek sejarah serta perhubungan antara agama tersebut. Dalam Yahudi, menekankan kepercayaan mereka kepada tuhan mereka iaitu Yehweh ( dalam Islam dikenali sebagai Dajjal ) yang dianggap sebagai penyelamat mereka iaitu kaum bani Israel daripada suatu penindasan atau ketidakadilan kepada mereka di Mesir. Dalam kitab Hebrew, terdapat tiga kumpulan iaitu Kitab Taurat iaitu mengenai undang-undang, kitab Nevi’im yang dikhususkan untuk para nabi dan kitab Ketubim iaitu kitab tulisan. Namun, kini, Yahudi berpegang kepada kitab suci mereka iaitu kitab yang telah diubah dan diolah sendiri oleh mereka iaitu dikenali kitab Talmud.


Faktor-faktor perlu diboikot Yahudi
Bukti2 tersebut dipetik dari kitab suci Yahudi ( Talmud ) :


1. Menganiayai seorang Yahudi bersamaan dengan menghujat kepada Tuhan.




Sanhedrin 58b menyatakan bahawa, “Jika seorang kafir menganiayai seorang Yahudi, maka orang kafir itu harus dibunuh”.


Berdasarkan di atas, orang kafir itu dimaksudkan sebagai bangsa-bangsa lain yang menganut agama-agama selain Yahudi, akan dihukum bunuh sekiranya orang kafir tersebut didapati bersalah menganiyai seorang Yahudi. Namun, berdasarkan kitab Talmud juga, sekiranya seorang Yahudi menganiayai bangsa lain, atau bangsa bukan Yahudi, mereka akan dianggap sebagai seorang yang hebat dan di sanjung tinggi. Malahan ada tertulis dalam kitab Talmud IV/8/4a yang menyatakan bahawa:


“Tuhan iaitu Yahweh tidak pernah marah kepada orang-orang yahudi, melainkan hanya marah kepada orang-orang bukan Yahudi”.




2. Dibenarkan menipu orang yang bukan Yahudi




Sanhedrin 57a, “Seorang Yahudi tidak wajib membayar upah kepada orang kafir yang bekerja dengannya.” ( Anon, Talmud, Sanhedrin, 57a )


Zohar I,168a, “Orang-orang Yahudi harus selalu berusaha untuk menipu orang-orang bukan Yahudi.” ( Anon, Talmud, Zohar 1, 168a )


Choschen Han 183, 7, “Jika dua orang Yahudi menipu orang bukan Yahudi, mereka harus membahagikan keuntungannya.” (Anon, Talmud, Choschen Han 183,7)


Babha Kama 113a, “Setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seorang bukan Yahudi kepada kejatuhan.” ( Anon, Talmud, Babha Kama, 113a )


Talmud IV/1/113b, “Orang Yahudi boleh mengeksplotasi kesalahan orang bukan Yahudi dan menipunya.” ( Anon, Talmud, IV/1/113b )


Berdasarkan dalil-dalil yang diambil dari kitab Talmud ini, iaitu kitab ajaran yang dianggap suci, jelas kepada kita bahawa pergaulan bangsa Yahudi bertentangan dengan agama-agama lain di dunia terutamanya agama Islam yang menekankan konsep pergaulan yang adil, ikhlas dan kesamarataan antara manusia. Etika pergaulan dalam agama Yahudi berdasarkan bukti di atas jelas sebagai satu bangsa yang hanya bercampur atau bergaul dalam kalangan mereka sahaja dan hanya akan bercakap benar dan jujur dalam kalangan mereka dan sekiranya mereka bercampur dengan bangsa-bangsa lain, mereka akan berusaha untuk menipu, membuat perjanjian dan pada masa yang sama ingin menjatuhkan bangsa bukan Yahudi. Mereka juga dikatakan berperang sesama bangsa sendiri sekiranya bangsa mereka tidak berpegang pada isi ajaran kitab Talmud dan hanya mentaati kitab Taurat. Hal ini jelas, mereka juga mahukan bangsa mereka hanya mentaati kitab Talmud walhal kitab Taurat adalah kitab asal bagi agama mereka.




3. Yahudi berzina dengan bukan Yahudi tidak dianggap melakukan dosa.




“Terhadap seorang bukan Yahudi tidak akan menjadikan orang Yahudi berzina. Boleh terkena hukuman bagi orang Yahudi hanya apabila berzina dengan bangsa Yahudi yang lainnya.” ( Anon, Talmud, IV/4/52b )


Berdasarkan ayat di atas yang dipetik daripada kitab Talmud IV/4/52b, apabila seorang Yahudi itu berzina dengan bangsa bukan Yahudi, orang Yahudi tersebut tidak akan mendapat hukuman dan dosa kerana dibenarkan oleh kitab Talmud, malahan dianggap berjaya menjatuhkan bangsa bukan Yahudi tersebut, sebaliknya, jika seorang Yahudi melakukan zina dengan Yahudi yang lain, maka hukuman akan dikenakan. Dalam persoalan yang berkaitan, iaitu mengenai perbuatan pergaulan yang membawa kepada penzinaan yang jelas bertentangan dengan agama Islam, kitab Talmud membenarkannya malah menggalakkannya. Bukti-buktinya :


Sanhedrin 54b, “Seorang Yahudi dibolehkan bersetubuh dengan seorang anak perempuan dan tiada dosanya.” ( Talmud, Sanhedrin, 54b )


Sanhedrin 54b, “Seorang Yahudi diperbolehkan bersetubuh dengan anak perempuan, asalkan saja anak itu berumur di bawah sembilan tahun.” ( Talmud, Sanhedrin, 54b )


“Bila mana seseorang yang dewasa bersetubuh dengan seorang anak perempuannya, tiada dosa.” ( Talmud, Kethuboth, 11b )


Yebamoth 59b, “Seorang perempuan yang telah bersetubuh dengan seekor binatang diperbolehkan menikah dengan pendeta Yahudi. Seorang perempuan Yahudi yang telah bersetubuh dengan jin juga diperbolehkan berkahwin dengan seorang pendeta.” ( Talmud, Yebamoth, 59b )






Berdasarkan dalil-dalil yang dipetik dari kitab suci Talmud, yang membolehkan orang Yahudi menghampiri dan melakukan zina membuatkan pergaulan antara mereka, lelaki dan perempuan sesama Yahudi mahupun bukan sesama Yahudi digalakkan ke arah zina, malahan lebih hina apabila turut tercatat dalam kitab sucinya yang membolehkan berzina dengan binatang dan jin, menjelaskan kepada kita bahawa pergaulan bebas semaksima mungkin digalakkan dalam masyarakat Yahudi dan mereka digalakkan untuk mempengaruhi bangsa-bangsa lain terjebak dalam kancah maksiat zina seperti ini. Contoh terdekat, apabila filem-filem dari barat yang sememangnya kita mengetahui adalah bertopengkan Yahudi, meletakkan setiap satu filemnya mesti mempunyai adegan-adegan seks dan seumpamanya yang mampu menjatuhkan akhlak dan akidah umat Islam secara khususnya. Mereka juga turut menjadikan adegan sedemikian sebagai adegan wajib dalam setiap filem keluaran mereka dan membuatkan bangsa-bangsa lain yang tidak kuat imannya akan terpengaruh dan sekaligus mencelarukan akidah umat Islam khususnya. Bukan itu sahaja, dalam ajaran Islam, hak wanita dilindungi, tetapi dalam kitab Talmud sendiri menjatuhkan kedudukan wanita dalam agama mereka, contoh paling jelas dipetik dari kitab Talmud adalah :


Abodah Zarah 36b, “Anak perempuan orang kafir sama dengan niddah (najis ) sejak lahir.” ( Anon, Talmud, Abodah Zarah, 36b )


Pasahim 11a, “Sungguh terlarang bagi anjing, perempuan, atau pohon kurma, berdiri di antara dua orang laki-laki. Kerana musibah khusus akan datang jika seorang perempuan sedang haid atau duduk-duduk di perempatan jalan.” ( Anon, Talmud, Pasahim, 11a )


Menahoth 43b-44a, “Seorang Yahudi diwajibkan membaca doa berikut setiap hari, “Aku bersyukur, ya Tuhanku, kerana Engkau tidak menjadikan aku seorang kafir, perempuan, atau seorang budak belian.” ( Anon, Talmud, Menahoth, 43b-44a )






Tiga dalil seperti di atas dipetik dari kitab Talmud yang secara terang-terangan mencatatkan bahawa kedudukan wanita dalam kalangan bangsa mereka adalah berada paling rendah, malahan paling rendah daripada anjing, kerana dalam kitabnya, anjing terlebih dahulu disebut kemudian disebut perempuan menjelaskan betapa hinanya kaum perempuan dalam kalangan Yahudi. Oleh hal demikian, kaum Yahudi sewenang-wenangnya mencabul tanpa menghormati hak-hak wanita yang seharusnya dilindungi dalam sebarang pergaulan antara mereka. Hakikatnya tidak, pergaulan mereka dengan wanita menganggap wanita hanyalah hamba seks atau pelacur sahaja dan tidak lebih daripada itu.






Paling hina, dalam kitab mereka ada menyebut bahawa anak perempuan selain bangsa Yahudi diibaratkan menyamai niddah, iaitu najis semenjak anak perempuan itu lahir. Kaum perempuan dalam agama sendiri dipandang hina apatah lagi kaum perempuan dari bangsa lain yang sememangnya dilihat sebagai supersampah kerana mereka sememangnya tidak akan menghormati kaum wanita dalam sebarang pergaulan mereka kerana sekiranya mereka berkahwin, mereka akan mempunyai puluhan perempuan simpanan semata-mata hanya untuk memuaskan nafsunya dan tidak menghiraukan perasaan isterinya, paling hina perempuan simpanan tersebut akan diberi sejumlah wang kerana berjaya memuaskan nafsunya dan fenomena tersebut berjangkit pula kepada bangsa-bangsa lain di dunia ini tidak terkecuali umat Islam yang rapuh imannya.


 
4. Bangsa bukan Yahudi harus dijauhi




“Orang-orang bukan Yahudi harus dijauhi bahkan lebih baik daripada babi yang sakit” ( Anon, Talmud, Orach Chaiim 57, 6a )


Pernyataan dari Orach Chaiim 57, 6a seperti di atas, berkesinambungan dengan dakwaan mereka bahawa mereka adalah umat pilihan atau bangsa pilihan yang hanya bangsa mereka dianggap manusia dan bangsa-bangsa lainnya tidak layak untuk berdampingan malahan tidak layak dipandang tinggi oleh bangsa mereka. Sebagaimana dalil-dalil dari kitab Talmud di bawah :


“Hanya orang-orang Yahudi sahaja dianggap manusia, sedangkan orang-orang bukan Yahudi bukanlah manusia, melainkan binatang”, ( Anon, Talmud, Kerithuth 66 hal.78, Jebhammath 61a )


“Angka kelahiran orang bukan Yahudi harus sekecil mungkin”, ( Anon, Talmud, Zohor II, 4b )


Seperti yang dijelaskan sebelum ini, kitab Talmud iaitu kitab ciptaan bangsa Yahudi juga, dalam aspek ini amat bertentangan dalam Islam yang menjadikan manusia itu sama taraf dan mempunyai keistimewaan sebagai khalifah di muka bumi ini. Yahudi sememangnya bangsa yang paling angkuh di dunia ini, sekiranya melibatkan mereka dalam pergaulan khususnya dalam melibatkan pekerjaaan, pelajaran, mahupun urusan-urusan lain, mereka tidak mengamalkan konsep ukhwah sebagaimana yang digalakkan dalam Islam, yang sentiasa menggalakkan umat-umatnya supaya sentiasa mengekalkan silaturrahim.






Bangsa Yahudi juga menghina sesama manusia dan hanya mempunyai tujuan dan propaganda yang negatif semata-mata jika melihatkan mereka ini bermesra-mesraan bersama bangsa-bangsa lain. Hal ini dibuktikan lagi bahawa secara khususnya mereka menyatakan bahawa bangsa bukan Yahudi ini bukan dari keturunan Nabi Adam a.s. Oleh sebab itulah, bangsa mereka amat menghina dan memusuhi umat Islam yang berpegang kepada Al-Quran yang secara terang-terangan menceritakan tentang kejadian yang sebenar berlaku. Hukum Talmud menjelaskan bahawa bangsa Yahudi yang menyentuh bangkai manusia atau kuburan Yahudi menyebabkan ia ternajis. Sebaliknya, jika seorang Yahudi menyentuh kubur goyyim, tetap suci kerana orang goyyim tidak termasuk golongan manusia iaitu nabi Adam a.s.






Selain itu, dari Kerihoth 6b, “Menggunakan minyak untuk mengurapi. Rabbi kita mengajarkan”, Barangsiapa menyiramkan minyak pengurapan kepada ternak atau perahu, ia tidak melakukan dosa, bila ia melakukannya kepada goyyim atau orang mati, dia tidak melakukan dosa”.






Dalam hal ini dapatlah kita lihat bahawa kitab Talmud menjelaskan bahawa melakukan hal sedemikian adalah tidak berdosa kerana seperti yang dijelaskan sebelum ini bahawa Talmud secara spesifik menetapkan bahawa bukan Yahudi termasuk golongan binatang, bukannya golongan manusia dan secara lebih khusus menyatakan bukan Yahudi ini adalah bukan dari keturunan Nabi Adam a.s.






5. Diharamkan menolong orang bukan Yahudi.


Moses Maimonides merupakan seorang yang dihormati dalam agama Yahudi kerana seorang penyusun hukum dan falsafah terbesar dalam sejarah Yahudi. Beliau telah mengajar bahawa kaum-kaum kristian harus diperangi, juga bermaksud agama-agama yang turun dari langit harus diperangi agar dapat mendapat kedudukan tertinggi dalam agama Yahudi. Ajaran-ajaran oleh Moses Maimonides adalah seperti berikut :


“Sesungguhnya apabila kita melihat seorang kafir ( Goyyim ) sedang hanyut atau tenggelam di sungai, kita tidak boleh menolongnya. Kalau kita melihat nyawanya sedang terancam, kita tidak boleh menyelamatkannya.”






Dengan peringatan dari Moses Maimonides itu yang telah diwajibkan bagi kaum Yahudi untuk tidak boleh menyelamatkan nyawa atau memberi sebarang pertolongan kepada seorang “goyyim”, ia sebenarnya menyatakan bahawa sikap kaum Yahudi yang sebenarnya yang dibebani oleh kaum bukan Yahudi yang merupakan bagi mereka adalah sebagai satu kewajiban agama kerana kaum bukan Yahudi ini memberi penderitaan kepada kaum Yahudi dan menipu manusia untuk menjauhi tuhan mereka iaitu Yehweh.






Jelas kepada kita, berdasarkan bukti-bukti yang diambil dari kitab suci Yahudi iaitu kitab Talmud, berkaitan aspek pergaulan atau percampuran antara kaum Yahudi dan kaum bukan Yahudi dilihat sebagai tidak wujud atau tiada langsung istilah “pergaulan” tersebut dalam kitab mereka, malah paling menyedihkan istilah tersebut dianggap sebagai haram dan memalukan sekiranya bergaul dengan bangsa-bangsa lain dengan baik. Mereka juga tidak bergaul sesama bangsa mereka yang tidak beriman kepada kitab Talmud tetapi beriman kepada kitab Taurat iaitu kitab perjanjian lama dalam agama mereka, mereka terus menerus memerangi dan memusuhi sesama bangsa sendiri yang tidak sehaluan dalam gaya hidup mereka.






Di samping itu juga, dilihat bahawa tiada batas pergaulan yang telah ditetapkan dalam pergaulan antara lelaki dan perempuan. Dalam kitab Talmud sendiri terdapat dalil-dalil yang menggalakkan perhubungan seks sebelum kahwin. Malahan, anak perempuan dan bapanya juga dibolehkan untuk melakukan persetubuhan berdasarkan syarat yang ditetapkan. Dalam Islam, perhubungan seks sebelum kahwin adalah haram dan termasuk dalam melakukan dosa besar, serta pergaulan antara anak perempuan dengan bapanya juga mempunyai batas-batas tertentu. Dalam Islam juga, kedudukan wanita dipandang tinggi dalam agama dan hak-hak mereka dilindungi berbanding agama Yahudi yang mengeksplotasi kaum wanita semaksima mungkin. Begitu juga dari segi hukuman dijatuhkan, menunjukkan ketidakadilan kerana hukuman hanya akan dijatuhkan hanya kepada kaum bukan Yahudi padahal kaum Yahudi yang bersalah, dengan alasan kitab suci mereka tercatat sedemikian. Kesimpulannya, pergaulan dalam agama Yahudi adalah bertentangan dalam agama Islam khususnya dan agama-agama lain amnya. Mereka hanya menyanjung tinggi bangsa mereka sebagai yang terbaik dan meletakkan bangsa lain lebih hina daripada binatang dan paling hina menyamai kaum lain seperti najis.


*** : IKHLAS lps saya baca dalil dalam kitab yang diagungkan oleh Yahudi, saya sudah hilang selera terhadap barang2an Yahudi...saya sayangkan agama saya, agama Islam terbaik, saya sayangkan manusia sesama Islam saya...saya sebarkan apa saya tahu walaupun tidaklah banyak maklumat yang saya tahu, sebab saya tahu tanggungjawab saya perlu dalam, menyebarkan hal ini...


~~p/s : macammana? fikirlah dengan menggunakan iman dan akal yang dianugerahkan oleh Allah s.w.t dengan sebaiknya~ Wallahua'lam...
         




Khamis/ 25hb 03 2010/ 2350pm

No comments: