Powered By Blogger

Search This Blog

Followers

Monday, January 25, 2010

SEMAKIN MENGENALI DIRI...

26 JANUARI 1987=)
Assalamualaikum semua!!
Alhamdulillah sok ( ketika artikel ditulis 25hb Januari jam 2331pm) genaplah usia 23tahun. Syukur Ya Allah, kerana di usia 23tahun ni, hambaMU semakin mengenali diri dan kehendak positif dalam diri, syukur!!
Pada setiap saat dan pergerakan ( dari bgn tido n nak tdo blk ), sentiasa ingat ma abah yang jauh tapi dekat dihati (ececeh..)sehingga nak kuar bandar Kajang pun kena kol ma abah dulu, tak sedap hati tak gtaw..=), nak kata anak manja tak jugak,( padahal tak ngaku) huhu, tapi hal utama nak ditekankan di sini, sebab memang minda dah set yang apa2 yang kita buat n apa2 yang kita rancang kita kena utamakan ibu bapa dahulu...sentiasa jaga hati mereka barulah kita buat pe2 kita akan rasa senang dan dipermudahkan oleh Allah..btol tak??


Disebabkan hal begitu, saya sedih apabila terbaca berita yang anak-anak sanggup menghalau ibu bapa mereka kerana memikirkan ibu bapa itu suatu beban terutamanya mereka mempunyai penyakit, tergamakkah???saya menyoal diri saya...kalaulah saya, saya takkan sanggup melakukan perbuatan yang pandangan saya begitu "sakit", bukan itu sahaja, saya pernah menitiskan air mata dan hati merasa sayu apabila setiap kali terbaca berita-berita kemalangan yang meragut nyawa melibatkan kehilangan nyawa individu yang mempunyai anak-anak ( yang sudah bergelar ibu dan bapa )=(...


Oleh itu, setiap solat n setiap selesai membaca Al-Quran, doa saya kepada ibu bapa tidak pernah putus, kerana tanpa ma abah, saya bukan seperti sekarang..syukur atas didikan dan sokongan yang sentiasa ada untuk membesarkan anak-anak ma abah!!


Thanks kepada Ma, Zainab binti Hussin kerana melahirkan Yah, membesarkan Yah tanpa sedikit keluhan. Di sini, dengan penuh keinsafan, Yah nak pohon kemaafan sekiranya yah ada melukakan hati ma!!          LUV MOM!!dah 23tahun Yah nih, huhu...dah tua=), tak lupa kepada Abah, Zakaria bin Amri,             thanks a lot!!!                         

 LUV MA n ABAH alwalys!





No comments: